Marea Club Polska
www.mareaclubpolska.pl

Benzyna - Trzesie na zimnym.

n3cRo - 2011-06-18, 09:26
Temat postu: Trzesie na zimnym.
Problem nastepujący szukałem wszędzie ale widze że raczej nikt niemiał podobnego problemu. Być może ktoś pomoże, mianowicie gdy wchodze do autka rano odpalam silnik i kiedy obroty wejdą na 700 (tak pokazuje obrotomież) wtedy trzepie silnikiem gorzej niż dieslem :cry: dopiero po 2 km wszystko ustaje i wraca do normy tzn silnik też wibruje ale już raczej w normalnych wartościach. Czy ktoś wie o co tu może chodzić. Komp nic niepokazuje, serwis raczej też niewie o co chodzi ? Dodam iż miałem robioną głowice tzn zawory itp ponieważ zerwał się pasek. Czy jest możliwe że silnik na zimnym niema kompresji ? Wymieniłem swiece i tak jakby lekko sie poprawiło ale możliwe że to placebo. Już mi ręce opadają :/
eu4ya - 2011-06-18, 09:32

Problem sie pojawil po wymianie tego wszystkiego od razu? Czy niedawno? Opisz dokladniej kiedy to zauwazyles ;)
n3cRo - 2011-06-18, 09:50

zaraz po tym jak to poskładali to się tak działo przedtem niebyło takiego problemu. Oni zwalaja na cewke albo czujnik temp. że niby za wczas ssanie wyłącza.
n3cRo - 2011-06-20, 20:15

moimi domowymi sposobami dochodze do wniosku że na 2 garku niema kompresji jesli silnik jest zimny jak sie rozgrzeje to przechodzi. Tylko dziwi mnie fakt iż swieca na tym garku jest osmolona. Czy jakby niebyło kompresji to czy swieca by sie osmolila? I czy jest taka możliwość że silnik na zimnym niema kompresji a na ciepłym jest ?
karwoj25 - 2011-06-20, 20:31

n3cRo, a może pierścionki się kończą? Ruszali tłoki przy wymianie głowicy?
n3cRo - 2011-06-20, 20:40

Własnie nie tylko głowica była robiona tzn wymiana zaworów, popychaczy, uszczelniaczy, no i oczywiscie planowana głowica nowa uszczelka, Poskładali go i dodam że moc jest jak była. Po podpięciu do kompa nic sie niepokazuje, będe musiał zmierzyć kompresje bo coś mi sie wydaje że coś spieprzyli. Tylko powiedzcie jaka powinna być kompresja w 1.6 16v ?
tomasz_ - 2011-07-02, 13:57

powiedziales ze na 2 cylindrze nie ma kompresji. To odniesienie masz do pozostałych 3:) a oryginalne wartosci powinny byc w sam naprawiam ziembowicza czy jak on tam mial;)

http://hostuje.net/file.p...af4c9fab333fb3e

sprawdź kolego tu, to czesc sam naprawiam.

n3cRo - 2011-07-02, 19:07

Dzis byłem w ASO i zmierzyli mi kompreche i było odpowiednio 1- 13, 2 - 13, 3 - 13, 4 - 14. Więc kompresja okej zmienili kable i zaobserwowałem iż dragania zmalały, swieca w 3 cylindrze lekko osmolona pozostałe ceglan, jaka może być przyczyna osmolonej swiecy ? Podczas pracy zimnego silnika, po wyjeciu fajki z 3 cylindra nic sie niezmienia silnik pracuje i dalej wibruje tak samo jak z wlozoną fajka do 3 cylindra. Jutro rano sprawdze na nowych kablach.

Edit.


Po całej nocy odpaliłem silnik i dalej trzęsie samochodem gdy zimny z tą róznicą, że na nowych kablach już ktrócej to trwa przechodzi mu gdy jest jeszcze zimny. I nikt niewie o co mu chodzi

xandercage - 2011-07-03, 12:25

n3cRo, Może to padająca cewka? Miałem takie objawy kiedy zaczynała świrować, z tym że u mnie od czasu do czasu nawet na ciepłym nie chodził jak należy, w końcu cewka padła i ją szybko wymieniałem.
n3cRo - 2011-07-03, 13:25

No chyba jest to jedyna ostatnia rzecz jaka moge jeszcze wymienic :D . Wymienie przy okazji nastepnej wypłaty :] i dam znac co i jak
xandercage - 2011-07-03, 14:35

n3cRo, nie rób tego zbyt pochopnie, bo to prawie 500 zł :)

Mechanicy co mówią?

n3cRo - 2011-07-03, 15:58

no własnie mowią albo cewka albo albo sterownik, coś im zabardzo niewierze, po podłączeniu kompa wszystko jest niby ok. Dodam jeszcze że gdy podpiąłem kompa na zimnym silniku sprawdzałem cewki tzn załączałem 1 potem 2 i tak na zmiane przez jakies 3 min po odpaleniu silnika zimny chodził jak marzenie. Może kupie gdzies uzywaną za pare zl i podmienie zobaczę czy będzie taki sam efekt.
xandercage - 2011-07-03, 17:16

n3cRo, zwróć uwagę na jeszcze jedno: ja w ciągu 3 miesięcy wymieniałem dwukrotnie cewkę. Przy 2 razie okazało się (robił inny mechanik) że w kablu prowadzącym do cewki było zwarcie i on uszkadzał cewkę lub cewka chodziła przez niego źle.
n3cRo - 2011-07-03, 17:34

Sprawdze jak tylko pogoda będzie dopisywać :]
Tomek - 2011-07-06, 16:31

n3cRo, ale jak odpalasz na zimno i od razu wchodzi na 850 obr, to coś jest powalone, bo powinien mieć podniesione obroty do czasu osiągnięcia temperatury ok. 30 stopni.
n3cRo - 2011-07-06, 19:25

No on stoi na początku na 1100 potem spada na 850. znalazłem juz temat na bbtp i powiem ze jest to wada silnika 1.6 koles juz z tym walczy ale narazie liche efekty :D Niewiem czy moge wkleic linka tutaj. Ale jest to dość popularne zjawisko w 1.6 16v po lifcie. Najlepsze jest to że to się dzieje tylko rano po całonocnym postoju. Potem jak zajade około 7 km do pracy przyjde za 8 godzin i już tego efektu niema :/
xandercage - 2011-07-07, 06:39

n3cRo, wygląda na to, że mamy do czynienia ze zjawiskiem TTM :)
Tomek - 2011-07-07, 12:41

n3cRo napisał/a:
Najlepsze jest to że to się dzieje tylko rano po całonocnym postoju. Potem jak zajade około 7 km do pracy przyjde za 8 godzin i już tego efektu niema


to samo przerabiałem w Bravo 1.2 :P

n3cRo - 2011-07-07, 15:48

hehe nie ten typ tak niema :P

Tomek a jaka była przyczyna w bravolocie ?

Tomek - 2011-07-07, 20:17

Nie wiem, sprzedałem go tak :P
n3cRo - 2018-06-23, 16:11

Powiem wam tak. Człowiek młody nie doświadczony, nawet nie wiedziałem że tak można mnie wydymać :lol: . mineło 7 lat marysia jezdzi od tamtego czasu bez kompresji na jednym z cylindrów. Dostała gaz 3 lata temu, i dalej na nim jezdzi. Ale już tak trzepało silnikiem, że nie mogłem używać klimy, ponieważ odjechać ze skrzyżowania było ciężko. Postanowiłem więc, sam rozebrać silnik na garażu. I oto co moje oczy zobaczyły .

Teraz już wiem jak mnie w autoryzowanym serwisie fiata za ciula zrobili. Koleś mi sprawdzał kompresje a ja kręciłem silnikiem, i sprawdził mi 4 tłoki, tylko w następującej kolejności. 1 tłok, 2 tłok. 2 tłok, 4 tłok. Tak tak nie pomyliłem się. Dobrze wiedzieli co zrobili. :evil: . Dziś marysia dostała nową głowicę, nową uszczelke pod głowicą, pod wałki, nowy rorząd itp. Chodzi jak zegarek. Czuję się jakbym mi ktoś uturbił silnik :-D .




iron64 - 2018-08-02, 12:21

Nie wiem czy gratulować zaparcia do jazdy przez tyle lat, czy też gratulować rozwiązania problemu.
Czego bym nie gratulował, życzę dalszej frajdy z jazdy ;)

karwoj25 - 2018-08-02, 14:19

Głowica wygląda strasznie, aż dziwne że większych strat tam nie ma...
n3cRo napisał/a:
Teraz już wiem jak mnie w autoryzowanym serwisie fiata za ciula zrobili.

Który serwis taki dobry?

Czarek - 2018-08-24, 20:35

Czyli nie tylko nasz lokalny serwis Fiata taki sprytny :) koledze pneumatem głowicę do bloku skręcali :)
n3cRo - 2018-11-01, 10:53

Serwis RICAMBI przy ul. Powstańców Warszawskich w Bytomiu. Radzę na nich uważać :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group