Marea Club Polska
www.mareaclubpolska.pl

Elektryka - pęknięcie paska klinowego

berdzielek - 2010-09-19, 10:44
Temat postu: pęknięcie paska klinowego
Siemanko wszystkim :D Ale jazde miałem 3 dni temu !!!

Od kilku dni coś mi głośno szorowało koło alternatora (altek był wymieniany 3 tygodnie temu). 3 dni temu spokojnie sobie wracam z roboty i nagle z silnika dochodzi do mnie taki dziwny odgłos jakby strzelające drzewo w piecu , po prostu wkręt na maxa , że silnik się hajczy ! Zjeżdżam na pobocze otwieram maske , patrze , a pasek wieloklinowy napędzający alternator cały poharatany , po prostu pękł . Wkurzony na maxa , dzwonie po szwagra , żeby scholował do warsztatu :/ Na następny dzień diagnostyka w warsztacie , że do wymiany dwa paski wieloklinowe , i koleś powiedział , że altek był źle ustawiony oraz pasek był źle ustawiony i to spowodowało naderwanie paska . No to za***iście , kolejne koszta , ale odziwo mało mnie skasował bo 150 zł . W sumie tego altka montowałem sam :P

No i doszliśmy do sedna mojego problemu , mianowicie po wyjazdu z warsztatu zaczęły mi pulsować światła , oraz oświetlenie wewnątrz . To nie jest takie mocno denerwujące pulsowanie , ale mnie to wszystko wkurza co nie działa w aucie :P

Pojechałem wczoraj do kolesia , który mi to robił , mówie jaki jest problem , a ten odparł , że regulator napięcia mógł paść . Sprawdzaliśmy napięcie miernikiem i były skoki od 13.8 do 14.1 .

I tu pytanko kieruje do was , czy ten regulator napięcia mógł się jakoś uszkodzić przy pęknięciu paska ? :roll:

ginxFTB - 2010-09-19, 13:38

raczej od wieku :( chociaz jak porzadnie jeblo .....
berdzielek - 2010-09-19, 14:07

hmmm od wieku ? 3 tygodnie temu wymieniałem alternator ... Tak wgl to on sie znajduje w altku ?

I ile taki regulator napięcia by mnie kosztował , tzn. naprawa bo pewnie rzecz niewymienialna ?

berdzielek - 2010-09-19, 21:46

qr** pomóżcie bo chcem swoją maryśke wyleczyc z depresji :P
Tomek - 2010-09-20, 10:24

tak, regulator jest w alternatorze. Niecały rok temu wymieniałem w Esczorcie, to płaciłem za niego chyba 60 zeta. Jeśli kupiłeś nowy alternator, to radzę Ci się udać z tym na gwarancji. I zobacz przy okazji, czy koło pasowe altka nie bije zbyt mocno...
berdzielek - 2010-09-20, 19:00

o kuźwa , teraz znowu sie bawić w rozkręcanie :///

A mam jeszcze jedno pytanko , czy to może byc coś związane z czujnikiem położenia wału ? :)

Tomek - 2010-09-21, 00:26

nie.
Tomek - 2010-09-21, 00:26

nie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group