Strona Główna

 Home    FAQ    Mapa Google    Szukaj    Użytkownicy    Grupy
 Rejestracja    Zaloguj    Album    Chat    Download  

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z oswietlniem-elektryka
Autor Wiadomość
owszem_nie

Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-12-05, 22:00   Problem z oswietlniem-elektryka

Pomozcie koledzy bo mam taki problem ze nie wazne jakie swiatla zapale ,(czy to kierunek,dlugie,stopu) to mam tak jak by spadki napiecia, czyli widze po swietle we wnetrzu ze przygasa. Nie mierzylem nic miernikiem ale co mi to da ze sie upewnie ze to spadki.
Sprawdzalem we wnetrzu od strony kierowcy przy progu z przodu punkt masowy ale wszystko jest okej,sprawdzalem mase przy aku i mase na budzie pod maska- tez ok. Moze od swiatel jest inna masa gdzies przy kierownicy?
Nie jestem elektrykiem i nie mam wiecej pomyslow a chcialbym to zrobic we wlasnym zakresie tym bardziej zeby zaraz cos szlag nie trafil.
Jakies pomysly?
 
 
Reklama  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2001
Wysłany: Dzisiaj 16:04   Warto się zalogować!


 
 
owszem_nie  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2001
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-12-06, 21:07   

Nie wiem czy to ma zwiazek ale dzisiaj padla mi prawa lampa od swiatel mijania, nie zarowka i nie postojowe.
 
 
karwoj25  
Administrator
4321 litrów ON :)


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 201 razy
Wiek: 19
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8723
Skąd: Dltw
Wysłany: 2018-12-07, 08:53   

A jakieś inne objawy, słabsze odpalanie, falujące obroty?
Pierwsza myśl to brak masy, ale jeśli wszystko sprawdziłeś to wygląda, że jest. Możesz zmierzyć napięcie na aku i ładowanie? Skrzynka bezpieczników bez śladów uszkodzeń?
_________________
 
 
Czarek  
Fix It Again Tomorrow


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1600 cm3
Rok produkcji: 2001
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 4914
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-12-07, 18:22   

Jak dobrze pamiętam, to MW, miała 4 punkty główne masy, na podłużnicach i za boczkami w bagażniku (pomijam na skrzyni i silniku).

Pomierzenie miernikiem, dało by Ci (czy też nam) tyle, że wiedzielibyśmy o jakim spadku napięcia mówisz. U mnie włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje spadek o 1,5V :D

Co do samego spadku napięcia, to gdzieś Ci musi wciągać masę prądu, a to najczęściej oznacza słaby styk lub zwarcie. Rozumiem, że włączasz kierunkowskaz i jego mruganie, już powoduje Ci przygasanie lampki w środku?? Czy jak włączysz światła, to przygasa na moment i zaraz świeci normalnie??

Zrób jak pisał Karol, oraz jak ja robiłem ostatnio: wolne obroty, silnik rozgrzany, mierzysz napięcie na akumulatorze z wyłączonym wszystkim, potem włączasz światła i mierzysz znowu, potem włącz długie i zmierz. Na koniec dorzuć kierunkowskaz i zobacz jak duże są wahnięcia napięcia na akumulatorze. Zmierz również, wahnięcia przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i samym kierunkowskazie.

Na sam już koniec, zobacz czy jak zgasisz silnik i włączysz kierunkowskaz, to jego mignięcia widzisz na lampce wnętrza.

Niech moc będzie z Tobą i powodzenia
_________________

  
 
 
owszem_nie  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2001
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-12-08, 12:50   

Odpala normalnie, obroty owszem faluja,moze od dwumasy bo juz rzecholi jak diabli. Zmierzylem napiecia na aku tak jak Czarek pisal i mam 14,1 V. Dziwne bo zawsze mialem 13,8 V. Wlaczam po kolei swiatla i spadki sa b.male tzn swiatla mijania,dlugie plus kierunek to napiecie 13,94 V.
Ale problem chyba bedzie gdzies przy alternatorze bo dochadza z tamtad dziwne odglosy. Nagram zaraz i wrzuce link na yt.
 
 
owszem_nie  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2001
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-12-08, 17:50   

https://youtu.be/mnRzJ53gzdA
Tak slabo slychac akurat. Jak trzeba to sie nic prawie nie dzieje ale cos tam jest nie tak.
 
 
Czarek  
Fix It Again Tomorrow


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1600 cm3
Rok produkcji: 2001
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 4914
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-12-08, 22:25   

Usterka mechaniczna, słabo słyszalna, raczej by nie powodowała spadków napięcia. Jak nie masz stetoskopu samochodowego, to weź długi klucz i dotknij nim do obudowy alternatora podczas pracy, a drugim końcem do ucha. Powinieneś pięknie usłyszeć jak szumią łożyska (o ile szumią)

Na filmie słychać tylko diesla, jak klekocze. Z filmu widzę że to JTD, więc obejrzyj sobie czy obudowa alternatora nie jest pęknięta. Nie chodzi mi tutaj o pęknięcie jak na 100 letnim budynku, ale nawet drobną rysę, świadczącą o pęknięciu obudowy.
Jeżeli okaże się że jest pęknięta, to masz przyczynę swoich problemów. Wszelkie źródła donoszą, że jej uszkodzenie, będzie powodowało właśnie spadki napięcia, niedoładowywanie i ogólną słabą pracę alternatora.
_________________

 
 
owszem_nie  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2001
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-12-09, 20:23   

Wlasnie wracam z garazu i bylem w szoku :D mierze tak z glupa napiecie na konektorze co nakladam na zarowke i mase i jest 12 V :shock: :shock:
A przypadkiem nie ma jakiejs masy w lampie? bo jak 12 V jest to ja juz nie wiem :D
 
 
owszem_nie  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2001
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-12-11, 18:36   

Wczoraj ogarnąlem problem z lampa mijania. Od bezpiecznika do samej zarowki nie bylo pradu. Robilem na dworze i bylo troche zimno wiec zrobilem to troche tak nie profesjonalnie :roll: podpialem zarowke mijania pod postojową. Ciekawe ile poswieci :D
Ogolnie to jestem zly ale nie wiem na kogo, albo u mnie w aucie bylo juz cos gmerane albo w org serwisowce faiata bravo cos jest popieprzone ale mialem odwrotnie bezpieczniki niz bylo to zapisane w serwisowce...
Sprawdzalem obudowe alternatora,wydaje sie dobra.
Co do tego co pisalem ze mam 14,1 V a nie 13,7V to dobrze chyba bo zapomnialem ze kondensatory cos tam podnosza i stabilizuja instalacje.
Zostal mi tylko problem z tym miganiem oswietlenia we wnetrzu przy kierunkowskazie,stopie itp. moze do weekendu wytrzyma :roll:
 
 
miron1402  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20v
Rok produkcji: 1997
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 47
Skąd: kalisz
Wysłany: Wczoraj 19:58   

Należy sprawdzić masy pod skrzynką bezpieczników zazwyczaj tam się utlenia bo bliskość akumulatora i opary z niego osłabiają styk, niby dobrze ale nie do końca. Podobny objaw usuwałem i powyczyszczeniu i przesmarowaniu smarem grafitowym pomogło.
_________________
Miron1402
 
 
owszem_nie  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2001
Wiek: 26
Dołączył: 06 Lis 2016
Posty: 29
Skąd: Dębica
Wysłany: Wczoraj 21:39   

Spawdze,dzieki za wskazówke ;)
 
 
miron1402  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20v
Rok produkcji: 1997
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 47
Skąd: kalisz
Wysłany: Wczoraj 21:48   

Tak jeszcze myślę że warto sprawdzić stacyjką - kostkę zasilającą ponieważ ona załącza prądem sterowniki przez skrzynke bespiecznikową i czasami mogły się etlenić piny co powoduje spadek prądu na większość odbiorników elektrycznych.
_________________
Miron1402
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Programy

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 12