Strona Główna

 Home    FAQ    Mapa Google    Szukaj    Użytkownicy    Grupy
 Statystyki    Rejestracja    Zaloguj    Album    Chat    Download  

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to normalne??
Autor Wiadomość
marin  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 155 20V
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-19, 12:35   Czy to normalne??

Hej

Wczoraj moja maryś pojechała do mechanika w celu wyeliminowania wycieku oleju silnikowego na łączeniu silnika ze skrzynią.
Pierwsza diagnoza to walnięty oring stąd wyciek - okazało się że walneła jakas tam zaślepka w bloku silnika( jakis dziwny patent Fiata:) )

No i na dzień dzisiejszy będzie to wymieniane:
- sprzęgło
- łapa od sprzęgła czy jakoś tak
- uszczelniacze na półosiach
- zaślepka śilnika
- ustawianie zbierzności z przodu
CENA - :shock:

Żeby nie było tak fajnie to jeszcze wynalazł
- pompa wspomagania do naprawy bo jest wyciek
- uszczelka pod pokrywą zaworów
- nastęny wyciek oleju od strony kolektora ( cieżko jest zlokalizować co i gdzie to bo słaby dostęp tam jest)
- kaseta w skrzyni ( stąd moje problemy z luźną gałką :D )


No i tak się zastanawiam co jeszcze padnie....??

Czy to normalne czy poprostu opinia o fiatach jest prawdą... ??
Przece ja z torbami pójdę :D


Nie wsponę że za ok 25tyś czeka mnie wymiana rozrządu... a jak wiadomo w R5 jest to mega drogie :/

Proszę w szczególności o oponie użytkowników 2litrówek, oczywiście inne opinie też są mile widziane.

Dzięki
_________________
UNO 1.0 :) -> Marea 2.0 155 20V VIS
 
     
pawelW  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 208
Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-11-19, 13:11   

Nie to absolutna nie prawda . musiałeś takie autko kupić .Ja w swoim też miałem problemy i rurkę od wspomagania wymieniłem i wahacze planuje wszystkie zmienić (z przodu już są nówki :) ) Akumulator ale to po niemcu bo aku włożył mi jakieś stare a w Wahaczu była już dużo wcześniej wybita tuleja i widać że jakiś partacz zrobił to na prasie ,to samo z rurką od wspomagania też była nie wymieniona . A rozrząd to też w każdym aucie standard przeważnie robi się to zaraz po kupnie auta. Wiadomo że ma swoje wady . Ale myślisz że taki golf 4 nie ma? Nic bardziej mylnego 8) Zawiasy ,zapadające się sprężyny itd . Dużo można by było mówić . Nie ma co porównywać Fiata do polonezów czy maluchów itd itp bo to było robione w Polsce i było partaczone . A to prawdziwa piękna włoszka :> Polacy są strasznymi stereotypowcami . U znalomego w aucie a ma Fabie kłania się zawieszenie , odpryśnięty lakier, rozrząd,pompa wodna już chyba 3 wymiana filtra powietrza który ciągle się brudzi i niszczejące oryginalne opony a auto na gwarancji jeszcze, to nic innego jak VW Polo tylko że z czeskim znakiem i w Polsce kupują go bo jest tańszy od niemca :P i auto nr1 w Polsce pod względem sprzedaży. Znowusz Alfe Romeo Lancie, Ferrari też chciałby mieć co 3 Polak a nie wie że to nic innego jak Koncern Fiata :P . Wiadomo że Fiat Fiatowi nie równy Bo punto ma słaby lakier a nie tak ocynkowany jak Marea a Panda czy Uno strasznie słabe zawiasy . Ale Polo też nie ma co porównywać do Passata B4 ,bo to dwa inne światy .

Pozdrawiam
_________________

 
     
marin  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 155 20V
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-19, 14:13   

Tak tak wiem że z innymi samochodami jest podobnie w każdym się coś grzebie...

Nie dodałem że moja maryś ma 170 tyś przebiegu i zrobiłem nią już 30 tyś bez wiekszych problemów no za 2 wyjątkami - przepływomierz i czujnik wału co tez troszkę kosztowało :/

Zdaje sobie też sprawę ze 10 letniej furce sie należy ale mi bardziej chodzi o ty czy na tle innych marysiek moja nie jest czasem felerna.

Nie chodzi mi tu o rzeczy czysto eksploatacyjne takie jak rozrząd, tarcze, klocki itp. bo to normalne że się to wymienia ale o te nietypowe naprawy jak np. ta zaślepka która kosztuje całe 20zł...

Ale w ostatnim okresie tyle tego się nazbierało że aż mnie glowa rozbolała :D
_________________
UNO 1.0 :) -> Marea 2.0 155 20V VIS
 
     
xandercage  
Dżeneral Dajrektor


Model: Weekend
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 1581
Rok produkcji: 1997
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 426
Skąd: Luboń / Pogorzela
Wysłany: 2010-11-26, 15:29   

marin napisał/a:
- nastęny wyciek oleju od strony kolektora ( cieżko jest zlokalizować co i gdzie to bo słaby dostęp tam jest)


Miałem to samo. Gdzieś pod kolektorem jest jakaś h... śruba która czasem ponoć przepuszcza. U mnie skończyło się na uszczelnieniu jej jakimś klejem czy uszczelniaczem i jest teraz gites. Domyślam się, że olej który tam Ci się leje zostaje w gniazdach świec ?
_________________
www.sklep-instalacyjny.pl
 
 
     
nietoperz  
Alfisti


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1.6 16V TS
Rok produkcji: 2006
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 294
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2010-11-26, 15:42   

Marin jak miałem swoją to w pół roku wsadziłem 4tyś PLN :D i nie robiłem rozrządu :D
 
 
     
Zawaś  
MW HLX 1.9TD


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 TD
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 28 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 2227
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-11-26, 16:10   

A moja przez dwa lata więcej stała niż jeździła...
_________________
FIAT MAREA WEEKEND HLX 1.9 TD 100KM 1998"
 
 
     
xandercage  
Dżeneral Dajrektor


Model: Weekend
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 1581
Rok produkcji: 1997
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 426
Skąd: Luboń / Pogorzela
Wysłany: 2010-11-26, 16:16   

Zawaś, widocznie mogłeś sobie na to pozwolić ;) Moja niestety nawet jak stoi musi jechać żeby na siebie zarobić (no i na mnie przy okazji :D )
_________________
www.sklep-instalacyjny.pl
 
 
     
Zawaś  
MW HLX 1.9TD


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 TD
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 28 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 2227
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-11-26, 19:08   

Po prostu nie miałem pieniędzy na naprawy (turbina itd) teraz powoli upewniam się w przekonaniu że siada pompa wtryskowa i wtedy po raz kolejny myślę sobie jeb@na szm@ta znowu coś się rozpierd@l@ :/
_________________
FIAT MAREA WEEKEND HLX 1.9 TD 100KM 1998"
 
 
     
Qciej  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 8776678
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 1875
Skąd: 768678df
Wysłany: 2010-11-26, 19:42   

Te diesle to jakieś wadliwe są :/ Większość forumowiczy narzeka na poważne awarie dieselków a ja leję paliwo i śmigam :P Po prostu nic mi się nie pieprzy oprócz normalnych rzeczy eksploatacyjnych....
 
     
xandercage  
Dżeneral Dajrektor


Model: Weekend
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 1581
Rok produkcji: 1997
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 426
Skąd: Luboń / Pogorzela
Wysłany: 2010-11-26, 19:56   

Zawaś, widzisz, dlatego m.in. przeciwnikiem używanych diesli. Robię rocznie ok 30 - 40 tys. km. Nakłady na auto to duża część moich kosztów w firmie. W marysię wsadziłem już któregoś tysiaka (zawiecha z przodu, 2 x cewka, parę innych dupereli). Ale koszty są i tak nieporównywalnie mniejsze niż w przypadku diesla (pomijam paliwo na którym byłbym do tyłu - tańsza jazda na LPG).
_________________
www.sklep-instalacyjny.pl
 
 
     
MichałZet  


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,6
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 417
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-11-26, 20:42   

jak duży masz ten wyciek ze skrzyni?? Mi powiedział za uszczelnienie 300-400 pln a ja pierdziele zalałem gęściejszy olej :D i kontroluje stan. Raz na 2-3 miesiące robię niewielki dolewki oleju. I luzy na lewarku mi sie zmniejszyły :D a czemu sprzęgło masz do wymiany?? Ciężko chodzi, nisko bierze?? spoko na takim jeszcze i kilka tysięcy pojeździsz dopiero jak ci zacznie coś szura to się możesz za to wziąśc. Zmień mechanika bo ten cie może rąbac. Zauważyłem, że jak zaczniesz coś wymienia to się wszystko później sypie mój ojciec ma trzy lata Maree a jedyne co wymienił to jakiś wężyk. Trzeba trafic i tyle. teraz mój kumpel Bravo sprzedaje nie uwierzycie ma auto 6 lat i nigdy w zimę nie jeździł bo mu auta było szkoda. :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=wjHfdl70sdM
 
     
Qciej  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 8776678
Pomógł: 17 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 1875
Skąd: 768678df
Wysłany: 2010-11-26, 20:50   

MichałZet napisał/a:
ma trzy lata Maree a jedyne co wymienił to jakiś wężyk.

Dawaj foty ;)

MichałZet napisał/a:
teraz mój kumpel Bravo sprzedaje nie uwierzycie ma auto 6 lat i nigdy w zimę nie jeździł bo mu auta było szkoda
- dupiskrobek :lol: ;)
 
     
marin  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 155 20V
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-26, 21:24   

MichałZet napisał/a:
jak duży masz ten wyciek ze skrzyni?? Mi powiedział za uszczelnienie 300-400 pln a ja pierdziele zalałem gęściejszy olej :D i kontroluje stan. Raz na 2-3 miesiące robię niewielki dolewki oleju. I luzy na lewarku mi sie zmniejszyły :D a czemu sprzęgło masz do wymiany?? Ciężko chodzi, nisko bierze?? spoko na takim jeszcze i kilka tysięcy pojeździsz dopiero jak ci zacznie coś szura to się możesz za to wziąśc. Zmień mechanika bo ten cie może rąbac. Zauważyłem, że jak zaczniesz coś wymienia to się wszystko później sypie mój ojciec ma trzy lata Maree a jedyne co wymienił to jakiś wężyk. Trzeba trafic i tyle. teraz mój kumpel Bravo sprzedaje nie uwierzycie ma auto 6 lat i nigdy w zimę nie jeździł bo mu auta było szkoda. :D



Ok Maryś już po naprawie a było w niej robione:
- zaślepka w bloku silnika ( wygląda jak zakrętka od deserków Gerber dla dzieci :D ). Przez nią podobno spierdzielał olej. Gdyby nie ten wyciek to bym nawet tego nie ruszał.
-Po odkręceniu skrzyni okazało się że sprzęgło do wymiany - widziałem i potwierdzam zjechane na maxa.
- jakaś łapa wspomagania sprzęgła ...??#@%%
- uszczelniacze od półosi i skrzyni itp.
- olej w skrzyni
- zawieszenie przód ( tuleje wahaczy , drążki, ustawianie zbieżności)

Cena: 2k :/

Dużo nie dużo ale zawsze jakiś tam wydatek.

Dla mnie najciekawszym tematem jest ta zaślepka przez która całe te zamieszanie.
Mechanior mówił że to taki otwór techniczny przez który fiat w fazie obrabiania bloku silnika w miejsca nie dostępne używał go do obróbki niedostępnych części silnika itp, a później po prostu go zaślepił nakrętka ala GERBER :D .

Najśmieszniejsze jest to że koszt tej zaślepki to całe 20 zł :D :D a tyle zabawy.

Co do mechaniora to mam do niego zaufanie. Przekonałem się do niego w 100% właśnie po tej naprawie. Inny który wydawał mi się OK i tani okazał się "amatorem" i do tego drogim "amatorem" :)

Jak uporam się z tym wyciekiem koło kolektora to znów będe zadowolonym użytkownikiem mojej marysi.

A co do stwierdzenie że jak sie zacznie grzebać to się połowe auta wymienia to potwierdzam - ale to urok każdej furki :D
_________________
UNO 1.0 :) -> Marea 2.0 155 20V VIS
 
     
MichałZet  


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,6
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 417
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-11-27, 10:08   

http://moto.allegro.pl/fi...1340325549.html
link do fury mojego kolegi jak ktoś zainteresowany to osobiście polecam. Baaardzo zadbany egzemplarz.

a foty ojcowej mareiki jak znajdę to zapodam :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=wjHfdl70sdM
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Programy

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 10