Strona Główna

 Home    FAQ    Mapa Google    Szukaj    Użytkownicy    Grupy
 Rejestracja    Zaloguj    Album    Chat    Download  

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak 1 Biegu wentylatora chłodnicy...
Autor Wiadomość
n3cRo


Wiek: 34
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 177
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-05-13, 21:30   

Nie ma ryzyka zawsze działa 2 bieg wentylatora :]
 
 
Reklama  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1.6 16v
Rok produkcji: 2001
Wysłany: Dzisiaj 18:12   Warto się zalogować!


 
 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2166
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2012-05-14, 00:47   

n3cRo napisał/a:
Nie ma ryzyka zawsze działa 2 bieg wentylatora :]


kto ma klime to może być spokojny
 
 
bubuu77  


Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1998
Rok produkcji: 2002
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 07:01   

zgadzam się ja mam klimę,a wtedy kiedy się zagotował nie miałem jej włączonej więc widać wystarczy chwila nieuwagi :-D
_________________
bravo 1.4 sc 1.1 doblo 1.2 marea 2.0
 
 
pajel  


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 3.6
Rok produkcji: 2010
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 851
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 2012-05-14, 10:41   

bubuu77 napisał/a:
zgadzam się ja mam klimę,a wtedy kiedy się zagotował nie miałem jej włączonej więc widać wystarczy chwila nieuwagi :-D

nie mógł się zagotować ;)
pierwszy bieg(ten z rezystorem)- włącza się przy ok 94*
drugi bieg -włącza się przy ok 98*
więc czy to włączona klima, czy nie, to nie ma wpływu na działanie drugiego biegu ;)
malec_17 napisał/a:
n3cRo napisał/a:
Nie ma ryzyka zawsze działa 2 bieg wentylatora :]

kto ma klime to może być spokojny

Bez klimy nie ma pierwszego biegu, czyli wentyl idzie bezpośrednio, bez opornika ;)
_________________
Jest:
VW Passat CC 3.6 Vr6 DSG 4Motion

Było:
Fiat Bravo 1.6 -> 2.0T
Fiat Coupe 2.0 16vT
BMW e46 330d MPack
 
 
bubuu77  


Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1998
Rok produkcji: 2002
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 11:53   

jak nie; jak tak :-D
_________________
bravo 1.4 sc 1.1 doblo 1.2 marea 2.0
 
 
pajel  


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 3.6
Rok produkcji: 2010
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 851
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 2012-05-14, 16:11   

bubuu77 napisał/a:
jak nie; jak tak :-D

no fakt jest tylko jeden bieg, czyli nie ma drugiego biegu :p
 
 
bubuu77  


Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1998
Rok produkcji: 2002
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-14, 16:22   

tak na serio jak u Mnie padł rezystor to akurat stałem w korku 20 minut bez włączonej klimy w lato (było dość ciepło) i widać zatem że ten drugi bieg wentylatora po pewnym czasie nie dał już rady ochłodzić płynu i samochód się zagrzał.
_________________
bravo 1.4 sc 1.1 doblo 1.2 marea 2.0
 
 
pajel  


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 3.6
Rok produkcji: 2010
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 851
Skąd: Grenlandia
Wysłany: 2012-05-14, 18:57   

bubuu77, miałem to samo, w czasie jazdy trzymał równo połowę, korek- wskazówka dochodziła do 3/4 skali i tak się utrzymywała, zaczynała spadać dopiero po długim postoju w korku,
_________________
Jest:
VW Passat CC 3.6 Vr6 DSG 4Motion

Było:
Fiat Bravo 1.6 -> 2.0T
Fiat Coupe 2.0 16vT
BMW e46 330d MPack
 
 
bubuu77  


Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1998
Rok produkcji: 2002
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-15, 06:53   

no tak, tylko że u Mnie w końcu poszedł dym z pod maski patrze a wskazówka na max była.czyli bez tego pierwszego biegu wentylatora jakiś czas podczas stania w korku chłodzi silnik ale w końcu nie daje rady i jest efekt taki,jaki był u Mnie.
_________________
bravo 1.4 sc 1.1 doblo 1.2 marea 2.0
 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2166
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2012-05-16, 07:22   

Doczepie sie tu bo nie bede zakładał nowego tematu z takiego powodu. Otóż mam prozaiczny problem. Czy działajacy wentylator chłodnicy powinien zaciągać powietrze z zewnątrz i pchać je do komory silnika czy na odwrót wyciągając powietrze z silnika na zewnątrz. Miałem wymieniane obie chłodnice wraz z wiatrakiem w zimie i dopiero wczoraj zauważyłem że wentylator kręci sie chyba w przeciwną strone tzn. pobiera powietrze z komory silnika i wydmuchuje na zewnątrz. Na zdrowy rozsądek powinno być chyba odwrotnie. Gdzie może dojść do odwrócenia biegunów. W którym miejscu. Dodam ze oba biegi działają.
 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2166
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2012-05-16, 17:44   

Problem już rozwiązałem. Wiązka którą dostałem razem z wentylatorem ma sterowany 2 bieg przekaźnikiem i z racji tego podłączenie kabli całkowicie sie różniło. Przełożyłem wiązke z mojego starego wentylatora i wszystko gra. A tak nawiasem to sterowanie przekaźnikiem 2 biegu wentylatora miały auta po lifcie czy to wynalazek z bravo albo bravy?
_________________

 
 
iron64  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 jtd
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 121
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-30, 04:36   

Podłączę się do tematu, bo mój kłopot jest podobny a ten temat umarł ;)
Kłopot podobny jak wspomniałem. U mnie działa 1 bieg natomiast drugi już nie. Przekażnik "cyka" ale wentylatora nie włącza. Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie, bo nie wiem który jest od czego. Sprawdziłem te w kabinie i te w komorze silnika, przekażnik cyka jak pisałem. Mimo to drugi bieg wentylatora się nie włącza. Wymieniać wentylator czy coś jeszcze mogę sprawdzić?
_________________
 
 
Jarek-JN  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1,9 JTD CF2
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 166
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-30, 07:44   

iron64, przekaźnik cyka... A skąd pewność że załącza, może w nim tkwi problem (wypalone styki), podmień. Jak nie zadziała sprawdź czy dochodzi prąd, ten duży, co ma być załączany do uruchomienia wentylatora. Swoją drogą u mnie FES też drugiego stopnia nie załącza, a klimatyzacja tak. ;)
 
 
iron64  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 jtd
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 121
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-30, 14:27   

Niby masz racje, ok sprawdze. U mnie normalnie test działał na 1 i 2 biegu, a teraz przy zabawach z przepływomierzem sprawdziłem i lipka, tylko 1 bieg.
_________________
 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2166
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2017-12-02, 10:00   

Ale wentylator na 2 biegu nie załącza ci sie wtedy gdy pracuje klima czy jak silnik sie nagrzeje?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Programy

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 11