Strona Główna

 Home    FAQ    Mapa Google    Szukaj    Użytkownicy    Grupy
 Rejestracja    Zaloguj    Album    Chat    Download  

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiatrak chłodnicy nie reaguje w odpowiednim momencie
Autor Wiadomość
Energetyk
Kappa Sedan


Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2015-04-22, 08:55   Wiatrak chłodnicy nie reaguje w odpowiednim momencie

Witam, od kiedy mam Mery praktycznie był problem z chłodzeniem. Wentylator włącza się dopiero gdy temperatura przekroczy 90C i działa on jakby na pierwszym biegu. Podejrzewam, że jest to ten tryb od klimatyzacji a podstawowy pierwszy i drugi bieg nie działają.

Pewnie pierwszy nie jestem w takiej sytuacji... Istnieje jakaś droga postępowania? Bezpiecznik, przekaźnik, sprawdzanie na krótko itp?

Dzięki z góry za pomoc.
 
 
Reklama  

Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Wysłany: Dzisiaj 13:11   Warto się zalogować!


_________________
Użytkownicy forum nie widzą reklam - zarejestruj się.
 
 
gofer  
jacek


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 2,4 JTD
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 22 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 2270
Skąd: Żmigród
Wysłany: 2015-04-22, 09:51   

Energetyk, moim zdaniem tak ma być. U mnie latem chodzi czasem, jak stoję w korkach 1 bieg, a drugi dopiero się włącza przy klimie włączonej. A 80-90 stopni to optymalna temp pracy silnika ;)
_________________
Marea 2,4 JTD '99
Marea 2,4 TD '97
jacekurbanik.pl
 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2015-04-22, 10:07   

Ale u mnie nawet jak płyn się zagotował to nie włączył się drugi bieg...
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
Podkopnik  


Model: Sedan
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2.0 20V 150 kM
Rok produkcji: 2000
Wiek: 30
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 291
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2015-04-22, 11:05   

Ja miałem strzeloną wiązką ta która idzie od wentylatora do przekaźnika.
Posprawdzaj sobie też sam przekaźnik czy jest ok (u mnie były zaśniedziałe styki). Ja nie wiedziałem który to przekaźnik od wentylatora więc znalazłem go po tych grubych kablach idących od wentylatora. Poza tym wypnij wtyczkę od czujnika na chłodnicy i zmasuj zobaczysz czy wiatrak będzie kręcił. Może wina czujnika...
 
 
arturw  
Artur


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 1999.06
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 537
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-04-22, 11:43   

Albo zrób dodatkowy włącznik 1 lub 2 biegu.
Miałem tak w Escorcie, w korkach pomagało ostudzić silnik.
_________________
Biała Maryśka Weekend 1,9 TD 75KM 99r.
Ulotki, KOSZULKI od 25 zł, polary, banery, wizytówki -> Zapraszam :) www.maginatart.com.pl
 
 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2015-04-22, 11:50   

O włączniku awaryjnym pomyślałem ale wypadałoby jednak żeby działało to jak trzeba...

Podkopnik, no to już jestem trochę bardziej nakierowany co i jak.

Jest jeszcze ponoć jakiś rezystor wentylatora i on może coś mieszać jeśli jest zepsuty ale nie wiem ocb
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
grzanek  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V V.I.S.
Rok produkcji: 1999
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 91
Skąd: Darłowo / Poznań
Wysłany: 2015-04-22, 19:05   

A sprawdzałeś opornicę?
Ja jak strzałę kupowałem, to wentylator chodził tylko na guzik, a poprzednik mój twierdził, że coś w komputerze nie tak.
Okazało się, że trzeba było reanimować opornicę. Umiejscowiona jest z tego co pamiętam na dole obudowy wentylatora. Znajdziesz na pewno, idzie do niej kabelek ;)
 
 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2015-04-22, 19:36   

Nie tykałem się jeszcze niczego. W weekend pomodzić muszę... A reaktywować znaczy? Pali się tam bezpiecznik czy drut przepala?
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
grzanek  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V V.I.S.
Rok produkcji: 1999
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 91
Skąd: Darłowo / Poznań
Wysłany: 2015-04-22, 20:28   

U mnie tam był drut chyba nie był przepalony (nie pamiętam już dokładnie) - ogólnie wszystkie połączenia pośniedziałe.
Więc zostało oczyszczone, polutowane + poskręcane na śrubki m2 i działa od 10000 km.
Tak jak staram się robić zdjęcia jak coś robię, tak z tego nie mogę znaleźć.

Ja z kolei cały czas nie wiem co mi w silniku piszczy ;) jak się z góry słucha to w okolicach prawej strony silnika - okolice termostatu i przepustnicy. Najśmieszniejsze jest to, że przez statoskop warsztatowy żadnego piszczenia (świerszczenia) nie słychać (za to słychać dobrze klepiące zawory ;) )
 
 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2015-04-22, 20:41   

Piszczenie? W 2.0 ogólnie słyszalny najbardziej jest napęd osprzętu, taki dosyć charakterystyczny "świst" jakby jakieś łożysko luz miało. Ale z tego co widze i słyszę to tak ma być po prostu...

Przeanalizuję w weekend cały układ odpowiadający za wiatrak i będę walczył. Idą cieplejsze dni i nie ma co ryzykować przegrzania
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
grzanek  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V V.I.S.
Rok produkcji: 1999
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 91
Skąd: Darłowo / Poznań
Wysłany: 2015-04-22, 21:28   

no właśnie wstępnie to myślałem, że to któraś rolka osprzętu. Ale paski, rolki nowe.
Nagram filmik, to będzie wiadomo o co chodzi. Charakterystyczne jest to, że pojawia się, jak silnik jest nagrzany.

Jak nie zapomnę, to wezmę jutro klucze, rzucę się pod auto i zrobię fotkę gdzie jest ta opornica i jak wygląda moja po reanimacji.
 
 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2170
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2015-04-22, 21:58   

U mnie też bez klimy ani razu nie załączył sie 2 bieg. Ja przyjmuje że tak po prostu ma być. Z klimą działa poprawnie wiec nie szukam sobie. 1 bieg idzie przez opornice a 2 bezpośrednio ewentualnie przez przekaźnik który jest wpięty w obudowę wentylatora, taki podłużny.
_________________

 
 
japan  
Bravo 1.9 jtd cf2


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 216
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-04-23, 08:14   

w FES możesz zrobić test wentylatorów. (przynajmniej dla 1.9jtd)
 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2015-08-02, 22:42   

Tematu ciąg dalszy...

Wentylator załącza się przy 98C i zbija do 92/95 i tak w kółko. Według mnie to trochę za późno.

Szukałem przyczyny, odłączyłem czujnik temperatury z którego pobiera dane komputer (ten w termostacie) i podłączyłem ze starego termostatu. Podgrzewałem zapalniczką i sprawdzałem co się dzieje. Okazało się, że w 2.0 temperatura z czujnika służy tylko jako parametr do obliczania dawki paliwa, niczego więcej. Komputer nie steruje włączaniem się wentylatora.

Drugi czujnik wkręcany w blok daje jedynie wskazanie na licznik.

Odpowiedzialny za wiatrak jest tylko czujnik w chłodnicy który zależnie od wywąchanej temperatury załącza 1 albo 2 bieg.

Przekaźnik wentylatora w tej skrzynce przy aku służy najprawdopodobniej tylko do klimatyzacji gdy trzeba go załączyć i schłodzić drugą chłodnicę.

Do posiadaczy 2.0, czy u was to wygląda tak samo?
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
Madaw  
Volvo Truck Service


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 JTD 115
Rok produkcji: 2004
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 585
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2015-08-04, 20:34   

Energetyk napisał/a:
Wentylator załącza się przy 98C i zbija do 92/95 i tak w kółko.

Czyli, tak jak powinno być. Wentylatory z reguły włączają sie przy ok. 100*C i "zbijają" do 90-ciu paru. Tak jest w większości aut (z silnikiem benzynowym).
_________________
Jest: 2x Stilo MW 1.9 JTD 115 KM, Stilo HTB 1.4 16v
Była Marea Weekend JTD 105 KM CF2 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Programy

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13