Strona Główna

 Home    FAQ    Mapa Google    Szukaj    Użytkownicy    Grupy
 Rejestracja    Zaloguj    Album    Chat    Download  

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybkie pytanie Szybka odpowiedz
Autor Wiadomość
Czarek
Fix It Again Tomorrow


Pomógł: 37 razy
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 4916
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-06-13, 21:18   

To trzymaj się za portfel, bo tanio raczej nie będzie, zwłaszcza jak się śruby poukręcają
 
 
Reklama  

Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1600 cm3
Rok produkcji: 2001
Wysłany: Dzisiaj 1:13   Warto się zalogować!


_________________
Użytkownicy forum nie widzą reklam - zarejestruj się.
 
 
isiek  

Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1998
Dołączył: 05 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-06-14, 22:27   

Bez przesady, aż taka trudna to nie jest wymiana. Urwać się mogą śruby wkręcane w wahacz czyli najprędzej śruby od stabilizatora. Jeśli chodzi o wyciągnięcie śruby, która mocuje wahacz do belki, to najlepiej do jej łba przyspawać kawałek pręta [u mnie zrobiłem to na m16] i jak przyspawasz, to zakładasz na łeb śruby tuleje, podkładkę i nakrętkę na dospawany pręt tak, że robisz sobie ściągasz. Po przyspawaniu pręta śruba się nagrzewa i rdza puszcza, a dokręcając nakrętkę na pręcie wychodzi ci śruba z belki. Taka zabawa z demontażem wahaczy z belki zajmuje ze 3 minuty. Szybko, przyjemnie i bez wysiłku, bez wycinania i nawalania młotkiem.
 
 
manq965  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 2000
Wiek: 22
Dołączył: 16 Lut 2018
Posty: 13
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-06-15, 08:50   

W moim przypadku belka jest już rozebrana na części pierwsze i nie było żadnych problemów wszystkie śruby odkręciły się bez najmniejszych problemów :-)
 
 
Czarek  
Fix It Again Tomorrow


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1600 cm3
Rok produkcji: 2001
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 4916
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-06-15, 14:52   

isiek, mnie za samą wymianę łożyskowania wahaczy, mechanik krzyknął 300 zł jak lekko pójdzie :) za zwalenie belki, nikt nie chciał się brać. Nie każdemu chce się bawić w spawanie, kombinowanie, itp. bo klient za taką usługę nie będzie chciał zapłacić (czas to pieniądz)

manq965, to pewnie od razu ją zabezpieczysz jakoś porządnie :)
_________________

 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2170
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2018-08-04, 20:39   

Naprawiał ktoś skrzynie biegów w naszych autach? Orientuje sie ktoś jakie koszty itp.
_________________

 
 
karwoj25  
Administrator
4321 litrów ON :)


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 201 razy
Wiek: 19
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8724
Skąd: Dltw
Wysłany: 2018-08-05, 19:04   

Byli tacy, co sami naprawiali, a dokładniej rzecz ujmując składali jedna z dwóch. Kolega solidboy robił takie cos sam, nawet przy silniku 1.8.

A jesli ma to robic warsztat, to już musisz sam popytać. Ceny za taka sama robotę w zależności od regionu potrafią się różnić 2-3 krotnie. Znajomy ostatnio szukal zakładu do naprawy skrzyni M32 no i kosztorysy były od 1500 do prawie 4500zł, przy czym nawet za samo wyjecie i włożenie liczyli sobie prawie 1000zł.

Tutaj skrzynia jest prostsza, auto stare, wiec i cena powinna być korzystna. A co się konkretnie dzieje? Nie lepiej wyszukać używaną skrzynkę?
_________________
 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2170
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2018-08-05, 19:19   

Oryginalna ma prawdopodobnie na mechanizmie różnicowym luz co czuć podczas zmiany biegów i puszczania gazu, a kolejna którą na szczęście udało mi sie bardzo korzystnie nabyć okazała sie głośna podczas jazdy z wiekszymi prędkościami. Po tym wszystkim zastanawiam sie właśnie nad naprawą tej oryginalnej bo poza tym luzem nic wiecej jej nie jest. Kupując używkę nie jesteśmy w stanie tak naprawdę określić jej stanu. No chyba że rozbierze ją jakiś szpec i oceni.
_________________

 
 
karwoj25  
Administrator
4321 litrów ON :)


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 201 razy
Wiek: 19
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8724
Skąd: Dltw
Wysłany: 2018-08-05, 19:23   

malec_17 napisał/a:
No chyba że rozbierze ją jakiś szpec i oceni.

Co kosztuje więcej niż sama skrzynia :)
chyba czeka Cię jednak robota z przekładaniem gratów z jednej do drugiej - niestety pracy przy tym jest dużo, więc koszty mogą być dosyć duże. Daj znać jeśli znajdziesz jakiś zakład, który się tego podejmie.
_________________
 
 
malec_17  
Wojtek


Model: Sedan
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,8 16v
Rok produkcji: 1998
Pomógł: 18 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 2170
Skąd: okolice Debicy
Wysłany: 2018-08-05, 19:41   

No temat ciężki i niestety kosztowny. Póki jeździ to mam czas na myślenie :-)
_________________

 
 
Łosiu  


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 161
Skąd: Brovary
Wysłany: 2018-08-09, 22:25   

panowie, szybka prośba o pomoc.
Mam moduł sterujący tylnymi szybami i bardzo potrzebuję schematu kabli które wchodzą/wychodzą z niego. Jest ktoś kto dokładał elektryczne szyby do tyłu i potrafi to objaśnić albo podesłać schemat?
 
 
iron64  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 jtd
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-19, 12:41   

Muszę wymienić przekażnik w sterowniku abs lucasa EBC430. Powiedzcie mi jaki przekaźnik kupić, pewnie ktoś już rozbierał i wymieniał, nie moge sobie pozwolić na wyeliminowanie maryśki z ruchu i wyjęcie sterownika i dopiero szukanie odpowiedniego przekaźnika. Dlatego pytam.
_________________
 
 
karwoj25  
Administrator
4321 litrów ON :)


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 201 razy
Wiek: 19
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 8724
Skąd: Dltw
Wysłany: 2018-08-19, 16:13   

Model przekaźnika: JQX-7F-1Z
12V 10A

Jedna nóżka jest nadmiarowa, zobaczysz przy lutowaniu - trzeba ją obciąć.
_________________
 
 
iron64  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 jtd
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-19, 16:34   

Dzięki karwoj25, na Ciebie zawsze można liczyć. Z racji tego że ten podany ciężko kupić to zastanawiam się nad takim Zamienik HF3FD-012-ZST.
Ten jest dostępny chyba wszędzie. Od jutra drążę temat dogłębniej po sklepach w Łodzi.
_________________
 
 
Maraton  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2.0
Rok produkcji: 2000
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 76
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2018-08-24, 09:49   

@iron64 jak się za to zabierzesz, to daj znać czy zamiennik i czy hula.
Kojarzy ktoś jaka kompresja powinna być w 2.0 155?
I jeszcze jedno, czy centrala abs pasuje od wersji 147 do wersji 155 konnej?
 
 
iron64  

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 jtd
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 139
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-25, 19:14   

HF3FD-012-ZST działa gdyby ktoś się za to brał.
Podpowiem jedynie, że opłaca się grzać obudowę hotairem bo uszczelniacz ładnie odchodzi. Bez tego to raczej nikomu nie proponuję się za to brać, bo robota masakryczna wręcz. Innymi słowy, kolesia który wymyślił sklejanie obudowy tym gównem powinno się powiesić za jaja na najwyższej latarni w mieście, żeby wszyscy widzieli co się robi za głupie pomysły.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Programy

Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 11