Strona Główna

 Home    FAQ    Mapa Google    Szukaj    Użytkownicy    Grupy
 Rejestracja    Zaloguj    Album    Chat    Download  

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko otwierające się klamki
Autor Wiadomość
Energetyk
Kappa Sedan


Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2014-04-27, 22:50   Ciężko otwierające się klamki

Witam! ;)

Pewnie nie tylko ja zmagam się z problemem ciężko działających klamek zewnętrznych jak i wewnętrznych w naszych Marysiach. Nie dziwię się, że dostałem auto z jedną klamką urwaną, a drugą naderwaną...

Wiecie może już co konkretnie za to odpowiada? Nasmarowałem do tej pory wkładki zamków w drzwiach te które zatrzaskują się na ryglach z karoserii bo tylko je widać ale domyślam się, że najlepiej wyjąć cały zamek z drzwi i go oczyścić, nasmarować... Ciężko sobie z tym poradzić?
 
 
Reklama  

Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Wysłany: Dzisiaj 6:42   Warto się zalogować!


_________________
Użytkownicy forum nie widzą reklam - zarejestruj się.
 
 
tomasz_  
AR 156 SW GQ


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 JTD ,150
Rok produkcji: 2005
Pomógł: 23 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 2376
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-27, 23:12   

Cięgna w prowadnicach plastikowych. Patrząc na to jaki miałeś syf w bagarze to może i syf masz za boczkami :) Cięgna lecą w plastikach, jak to słabo chodzi to i klamka słabo odbija
_________________
Była: Marea 1.9 JTD RIP[*]
Była: Marea 1.8 LPG RIP[*]


 
 
 
adrian85  



Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9JTD
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 597
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2014-04-28, 19:57   

Energetyk, ja mam to samo. Kogo bym nie woził za pasażera, zawsze jest to samo...nie działa klamka. Ja na to - działa tylko mocniej pociągnij :P
Od strony kierowcy już wymieniłem...teraz jedną z tyłu muszę wymienić :/ Oczywiście mowa o wewnętrznych mocowaniach klamek.
_________________
Było Tipo 1.6 DOHC (90 KM)
Było Tipo 1.4 (78KM)
Jest Marea Weekend 1.9JTD (105KM)
Zapraszam na moją stonę www.djadriannawesele.pl
 
 
Hostage  
Żółtodziób


Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 JTD
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 465
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-05-04, 16:21   

Wymieniałem wszystkie klamki oraz zamki z tyłu. Powiem, że chińskie rączki są potrzebne ;-) Nasmarowanie nie zawsze wystarczy. Ustawienie cięgien na odpowiedniej wysokości pomiędzy klamką a zamkiem itp.
_________________

 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2014-05-04, 20:59   

A łatwo wyjąć zamek z drzwi czy trzeba prowadnice szyb wykręcać? Bo przy tym jak jest zamontowane to tragiczny dostęp... :/
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
elfik  



Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 2.4 jtd
Rok produkcji: 1999
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 70
Skąd: WR
Wysłany: 2014-05-04, 21:46   

po dwóch wymienionych zaczynam dochodzić do wprawy, jak trzecią klamkę wyjmowałem to 4 minuty mi zeszło...
_________________

 
 
milansky  


Model: Weekend
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 1800
Rok produkcji: 1997
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 181
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-05-05, 11:41   

Energetyk, problemem nie są tylko klamki, lecz dalej cięgna i zamki w drzwiach. W tygodniu mam zamiar zabrać się za to. U pasażerów z tyłu zrobiłem kiedyś i jest ok. Teraz przód. Zima, zamarzanie, odmarzanie, woda, brud itd to wszystko wpływa źle na kondycję zamków. Klamki same wystarczy wyczyścić, natomiast to nie wystarczy aby było idealnie ;)
 
 
igor_z1  



Model: Sedan
Silnik: Diesel
Pojemność: 1,9 JTD
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 221
Skąd: Okolice Płońska
Wysłany: 2014-05-16, 12:48   

Co do klamek powiem tak: przerabiałem chińskie klamki które chodziły masakrycznie ciężko i strasz nietrudno było je zamontować w drzwiach. W krótkim czasie zepsuły się 2 szt. Moja ostatnia klamka to Miraglo albo Mirablio - nie pamiętam nazwy. Kosztowała tyle co komplet chińskich, ale trzeba za to montaż jednym wprawnym ruchem a i działanie o wiele lepsze.
_________________
Jak mawiał sofronow
 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2014-05-16, 12:53   

Poradziłem sobie z klamką. Wyjąłem cały zamek co po nabraniu wprawy jest na prawdę proste. Problem to jedynie cięgno od klamki zewnętrznej bo jest trochę mało miejsca na manewrowanie przy niej.

Wszystko wyciągnąłem, naoliwiłem i nasmarowałem - chodzi jak z fabryki... W ten weekend postaram się to zrobić z resztą klamek :-)
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
limen77  


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 2005
Wiek: 25
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 495
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-16, 13:01   

Energetyk, przy temp 10+ to demontaż klamki jest banalny, spróbuj kiedyś przy -20 :D
 
 
Energetyk  
Kappa Sedan


Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20V Turbo
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 45 razy
Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 5900
Skąd: Lublin / Kazik Dolny
Wysłany: 2014-05-16, 13:04   

limen77, nie jestem masochistą :-D
_________________

Mój kanał YouTube

 
 
limen77  


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 2005
Wiek: 25
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 495
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-16, 19:10   

Energetyk, jakby Ci się zamek zaciął tak że nie dałoby rady zamknąć drzwi to byś zobaczył co to jest za problem przy takiej temp :D po 10 min roboty nie czujesz ręki :o
 
 
Olex  
Bella



Model: Sedan
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 JTD
Rok produkcji: 2004
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 1904
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-16, 22:21   

Wymieniałem klamkę całą w omedze przy -15 o 22 w nocy podobna sytuacja do twojej:) i do najprzyjemniejszych nie należy - fakt :-D
_________________
____
./_____\.
|oo\v/oo|
U-'-'-'-'-U
 
 
Zawaś  
FIAT STILO MULTIWAGON 140 PS


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1.9 MJTD
Rok produkcji: 2004
Pomógł: 32 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 2641
Skąd: Toruń
Wysłany: 2015-01-11, 13:14   

Panowie ktoś wymieniał te gumki/uszczelki między klamką a karoserią? Da się to kupić w ASO czy dorobić jakoś bo mi sparciały i wydaje mi się że woda tamtędy wchodzi a przy mrozie wiadomo co się potem wyrabia.
_________________
Jest: Fiat Stilo MW 1.9 MJTD 140 KM DYNAMIC
Był: Fiat Marea Weekend 1.9 TD 100 KM HLX
 
 
 
Pablo_RSL  
Pablo_RSL


Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 1,8
Rok produkcji: 2002
Wiek: 29
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2015-01-13, 00:48   

zawaś
żeby wymienić uszczelki w klamkach to trzeba wykręcić zawias klamki i mechanizm bo uszczelki są nimi dociśnięte
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Programy

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12