Strona Główna

 Home    FAQ    Mapa Google    Szukaj    Użytkownicy    Grupy
 Rejestracja    Zaloguj    Album    Chat    Download  

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem, nie chce odpalić
Autor Wiadomość
tomski
Fest niepozorny szatan :D


Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1421
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-02, 03:01   Problem z odpalaniem, nie chce odpalić

Siemano ;)
Ostatnio dotknął mnie problem niemożności odpalenia swojego samochodu, z którym borykam się od samego początku, ale jakoś przez ten czas sobie z tym radziłem aż w końcu coś nawaliło, więc od razu opiszę swój problem:
Auto przy próbie uruchomienia zapala na ułamek sekundy po czym gaśnie nawet nie podejmując próby wkręcenia się na obroty. Procedura odpalania, którą stosowałem przy każdym problemie z odpaleniem to odpięcie węża zasilającego z listwy wtryskowej, włożenie go do butelki w celu zapobiegnięcia zalania komory silnika benzyną. Następnie próba odpalenia i samochód co ciekawe odpala i pracuje do momentu zużycia nagromadzonego paliwa w listwie wtryskowej. Etap końcowy to wpięcie spowrotem na swoje miejsce węża zasilającego, odpalenie auta i w drogę. No i właśnie z tym "w drogę" od przedwczoraj już nie wychodzi. Po wykonanej procedurze próba odpalenia auta wraca do punktu wyjścia. Nawet przy próbie awaryjnego odpalania na instalacji gazowej nie ma żadnego pozytywnego rezultatu. Wychodzi na to, że jest jakiś wspólny mianownik, a komputerowa diagnostyka silnika nie wyrzuca żadnych błedów. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny i dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was :) Wszelkie wskazówki mile widziane ;)
 
 
Reklama  

Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2959
Rok produkcji: 2000
Wysłany: Dzisiaj 13:28   Warto się zalogować!


_________________
Użytkownicy forum nie widzą reklam - zarejestruj się.
 
 
Krawiec  


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 303
Skąd: WGR/RJS
Wysłany: 2018-02-02, 07:31   

co to za strup to podstawowe pytanie :) bo wiele usterek to zazwyczaj typowy objaw dla danego auta.
poza tym będzie wiadomo jak zaawansowane techniki zastosował producent :)
bo co innego 89 thema a co innego 2012 thesis :)
 
 
tomski  
Fest niepozorny szatan :D


Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2959
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1421
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-02, 11:35   

Cytat:
co to za strup to podstawowe pytanie


Strup to kappa z 1996 roku :) aż dziw, że nie napisałem, ale pisanie posta po 12h w robocie w środku nocy może to usprawiedliwić :P
_________________
Była Marea 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.4 20v HLX
Była Lancia Kappa LS 2.4 20v

Dość już R5, czas na jeden gar więcej ;)
Jest Alfa Romeo 166 3.0 24v Busso :)
 
 
Krawiec  


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 303
Skąd: WGR/RJS
Wysłany: 2018-02-03, 15:53   

to za wiele tam nie ma filozofii :)
ciśnienie na pompie i ciśnienie na listwie trzeba sprawdzić :)

oczywiście podstawowo w baku sporo Pb, a filterek wymieniany często?
 
 
tomski  
Fest niepozorny szatan :D


Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2959
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1421
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-04, 15:22   

No nie ma tam wielkiej filozofii. Ciśnień nie mam czym sprawdzić. Świece wyglądają dobrze, jedyne co znalazłem, to popękane izolacje kabli od wtyczek cewek zapłonowych, które wymieniłem. Poprawy brak. Bez zasilania odpala, z zasilaniem za skurczybyka. Wygląda mi to tak, jakby dostawał za dużo paliwa. Być może brak mocy zaraz po rozruchu (kiedy pracował "normalnie") da jakąś dodatkową wskazówkę. A sprawa z brakiem mocy wyglądała tak, że przez parę minut auto miało muła jakby straciło ze 100 KM, po czym nagle zaczynał rwać do przodu jak na jego moc przystało. Dlatego zawsze po odpaleniu odczekałem parę minut (przysłowiowego papierosa), wsiadałem i ruszałem. Dodam jeszcze, że zanim unormował obroty, to strasznie kulał na jałowym biegu.

Cytat:
oczywiście podstawowo w baku sporo Pb, a filterek wymieniany często?

Z tym pierwszym się zgodzę, a z filtra paliwa jeszcze nie ruszałem.
_________________
Była Marea 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.4 20v HLX
Była Lancia Kappa LS 2.4 20v

Dość już R5, czas na jeden gar więcej ;)
Jest Alfa Romeo 166 3.0 24v Busso :)
 
 
lesio  

Model: Inny
Silnik: Benzyna
Pojemność: 1,6
Rok produkcji: 98
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 7
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-02-04, 15:24   

przepływka ?
 
 
tomski  
Fest niepozorny szatan :D


Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2959
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1421
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-04, 17:07   

Cytat:
przepływka ?


Tak się nad nią zastanawiam, ale trzecia z rzędu byłaby niesprawna, tym bardziej, że wszystkie były z pewnych źródeł. Nie mam nikogo w pobliżu, kto mógłby się podzielić swoją sprawną z auta na chwilę.
_________________
Była Marea 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.4 20v HLX
Była Lancia Kappa LS 2.4 20v

Dość już R5, czas na jeden gar więcej ;)
Jest Alfa Romeo 166 3.0 24v Busso :)
 
 
extreme666  
extreme666

Model: Weekend
Silnik: Diesel
Pojemność: 1910
Rok produkcji: 1999
Pomógł: 5 razy
Wiek: 48
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 276
Skąd: Przeczów
Wysłany: 2018-02-11, 12:29   

Podłącz komputer i sprawdzaj błędy w momencie próby odpalenia.
 
 
Krawiec  


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 303
Skąd: WGR/RJS
Wysłany: 2018-02-11, 15:22   

wystarczy odpiąć dosłownie wszystko, a zagadać i tak musi.
do odpalenia z czujników są wymagane czujnik położenia wału i wałka.
moim zdaniem jest przebicie na kablu, bądź wadliwy, któryś z w/w
 
 
tomski  
Fest niepozorny szatan :D


Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2959
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1421
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-17, 13:28   

Auto oddałem do mechanika i po tygodniu ciekawa diagnoza, mianowicie brak kompresji w silniku, rzekomo po średnio 5 barów na gar :lol: wg mnie po prostu nie chciało się kopać, tym bardziej, że ani dymienia, ani braku mocy przed usterką nie odczułem.. w przeskoczenie rozrządu też nie uwierzę, bo żadnych stuków po kolizji nie odnotowałem. Taka teoria wyszła od machera :D
Co do okablowania bądź czujników, to miałoby to sens, gdyby choć dał jakiś znak w postaci błędu. Na niższym ciśnieniu paliwa w listwie przy dpiętym zasilaniu benzyny auto odpala na moment ;)
_________________
Była Marea 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.4 20v HLX
Była Lancia Kappa LS 2.4 20v

Dość już R5, czas na jeden gar więcej ;)
Jest Alfa Romeo 166 3.0 24v Busso :)
 
 
Krawiec  


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 303
Skąd: WGR/RJS
Wysłany: 2018-02-17, 21:14   

tomski napisał/a:
Na niższym ciśnieniu paliwa w listwie przy dpiętym zasilaniu benzyny auto odpala na moment

no to diagnoza wydaje się prosta. Ciśnienie paliwa. Regulator tam masz na listwie czy na pompie?
to bym posprawdzał.
 
 
tomski  
Fest niepozorny szatan :D


Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2959
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1421
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-02-18, 15:06   

Regulator jest na listwie. Biorę go pod uwagę, bo nie był wymieniany na nowy, tylko sprawdzony używany, który pracował w Marei. W sumie jego wymiana nie wniosła nic nowego jeśli chodzi o ówczesną pracę silnika, a wymieniałem go w kwietniu zeszłego roku. Zastanawia mnie wąż podciśnienia, który do niego wchodzi z kolektora dolotowego. Może sam kolektor jest zamieszany w to wszystko, bo tam gdzie VIS powinien dorzucić kilka niutonometrów, to zabiera sporo mocy, co na autostradzie przeszkadza. A mówiąc prościej, to jest zamuła w zakresie 3-3.5 tys. obrotów na minutę.
_________________
Była Marea 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.4 20v HLX
Była Lancia Kappa LS 2.4 20v

Dość już R5, czas na jeden gar więcej ;)
Jest Alfa Romeo 166 3.0 24v Busso :)
 
 
miron1402  

Model: Weekend
Silnik: Benzyna
Pojemność: 2.0 20v
Rok produkcji: 1997
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 47
Skąd: kalisz
Wysłany: 2018-06-06, 05:34   

Wiem a sprawdzałeś kolego krokówke i kable koło silnika tam jest wiązka ona się przegrzewa i kruszeje , odpowiedzialna jest za wtryski cewki i inne czujniki . Umiem było 5 kabelków z parczałych i też głupiała
_________________
Miron1402
 
 
tomski  
Fest niepozorny szatan :D


Model: Inny
Silnik: Benzyna+Gaz
Pojemność: 2959
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 1421
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-06-16, 15:10   

Koniec końców rozwiązania nie udało się osiągnąć. Poprawiałem i stare kable, podmieniałem przepływki, świece cewki i nadal nic. W końcu auto trafiło do mechanika a ten stwierdził brak kompresji na wszystkich garach. Stwierdziłem, że po tygodniu stania u magika na nic lepszego nie wpadli, więc auto wylądowało u drugiego. Niestety diagnoza potwierdzona. Nie mam pojęcia, co się tak faktycznie odje*ało, ale na wszystkich cylindrach średnio po 6 bar. No cóż, temat uważam do zamknięcia, gdyż auta już dawno nie mam.
_________________
Była Marea 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.0 20v HLX
Była Marea Weekend 2.4 20v HLX
Była Lancia Kappa LS 2.4 20v

Dość już R5, czas na jeden gar więcej ;)
Jest Alfa Romeo 166 3.0 24v Busso :)
 
 
Krawiec  


Model: Inny
Silnik: Diesel
Pojemność: 1900
Rok produkcji: 2000
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 303
Skąd: WGR/RJS
Wysłany: 2018-06-16, 20:41   

rozrząd poszedł w kosz? czy nagle zjadło wszystkie pierścienie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Programy

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13